مطالب پیرامون کفسابی سنگ به قدری زیاد است که بررسی هر یک نیازبه مقالات متعددی دارد که ما این رسالت را در سایت زرین ساب دنبال می کنیم و تمامی تلاش خود را برای افزایش اگاهی شما در زمینه کفسابی و سنگسابی به کار خواهیم برد.

در این بخش قصد داریم تا ابزار و نیروهای انسانی و غیر انسانی را که در کفسابی سنگ دخیل هستند را بیان کرده و توضیحاتی را به تو مختصر در این زمینه عنوان کنیم.

تاریخچه کفسابی به سالیان خیلی دور باز میگردد از همان زمانی که سنگ جایگاه ویژه ای در معماری پیدا کرد و پس از ان بشر وارد زندگی شد که محیط و زیبایی ان اهمیت فراوانی پیدا کرد و با وارد شدن به عصر تکنولوژی و افزایش سطح زندگی انسان ها ، کارهای لوکس ضروری جایگاه بهتری را در بین اقشار مختلف پیدا کرد.

کفسابی و سنگ سابی نیاز به ابزاری داردکه هر یک را به طور مختصر توضیح می دهیم:

اولین و مهمترین قسمت کفسابی ، دستگاهی است که عملیات ساب زنی به وسیله ان اجرایی می شود، این دستگاه توسط کشورهای پیشرفته طراحی و ساخته می شود و پس از وارد شدن به کشور مورد استفاده قرار می گیرد و در سه سطح تک فاز ، سه فاز و دستی در بازار موجود می باشد.

بعد از دستگاه کفسابی خود افرادی که با دستگاه کار می کنند مورد توجه هستند که به این افراد در اصطلاح کفساب می گویند و تخصص و تجربه بیانگر میزان توانایی یک کفساب در عملیات کفسابی است.

ابزار مورد استفاده در کفسابی

لقمه سنگی که در دستگاه کفسابی قرار میگیرد و با حرکت کفساب باعث ساب زنی و لایه برداری می شود مورد بعدی است که جنس و نوع ان در نتیجه کار کفسابی دارای اهمیت ویژه ای است و جالب است بدانید که لقمه سنگ ایتالیایی زبان زد عام و خاص است و از نظر ساختار بهترین نوع لقمه سنگ می باشد.

فرد دیگری در کنار کفساب مشغول فعالیت است که تحت عنوان شاگرد یا کمک کفساب شناخته می شود و وظیفه این فرد تامین اب دستگاه کف سابی و همچنین جمع اوری ابی است که از زیر دستگاه خارج می شود.

در این بخش مهمترین ابزاری که در عملیات کفسابی سنگ مورد استفاده قرار می گیرد را ذکر کردیم اما عوامل زیادی در نتیجه کار دخیل هستند که برای اشنایی بیشتر با این موارد می توانید مقالاتی که در سایت بارگزاری شده اند را مطالعه فرمایید.