باران های اسیدی تاثیرات مخرب غیر قابل جبرانی بر روی نمای ساختمان ایجاد می کنند و با ساییدن سطح سنگ و نفوذ به لایه های بالایی موجب تخریب ان در مرور زمان شده و سطح کدری را به وجود می اورد.

در کلان شهری مثل تهران به دلیل الودگی هوای سنگین و وجود وارونگی دمایی امکان رخداد باران اسیدی بسیار بالاست و نمای ساختمان ها در معرض خطراتی هستند که ممکن است سطحی زشت را پدید اورد.

با نماشویی دوره ای سطح ساختمان و استفاده از مواد پولیش و نانو در پایان کار ، می توان تا حدود خیلی زیاد ساختمان خود را از مضرات باران های اسیدی در امان نگه داشت و زیبایی بی نظیری را برای نماهای سنگی و اجری رقم زد.

نماشویی با مواد نانو سبب می شود تا یک لایه غیر قابل نفوذ ایجاد شود و در هنگام برخورد قطرات باران با سطح سنگ مانع نفوذ شده و مقاومت بالایی را به وجود اورد.

نماشویی و شستشوی نما

خاصیتی که مواد نانو در نمای ساختمان ایجاد می کند ، بسیار الزامی است و تاکید تیم کاری ما برای نماشویی ساختمان استفاده از نانو در پایان کار است که باعث تمایز ما نسبت به گروه های دیگر کاری شده است.

شستشوی نمای ساختمان یک کار کاملا مهندسی و تخصصی است و لازم است در ابتدای کار تمامی بخش نما بررسی شده و متناسب با استحکام سنگ اقدام به نماشویی شود و استفاده از سیلیس و پولیش و نانو با بررسی های میدانی اجرایی گردد.

شرکت‌ها، کارخانه‌هاو ماشین‌ها، کامیون‌ها، و وسایلی که دارای دودکش هستند، از  سوخت فسیلی نظیر زغال و مواد نفتی استفاده می‌کنند. سوخت این دو نوع ماده موادی نظیر اکسید گوگرد و اکسیدهای نیتروژن را وارد هوا می‌سازد.

در فضا این اکسیدها تغییر می‌کنند و به  گرد و غبار و باران اسیدی تبدیل می‌شوند ، سپس به صورت بارش‌های خشک یا تر به سطح زمین بر می‌گردند.

گازها و بخارهایی که از دستگاه‌های دارای سوخت فسیلی وارد هوا می‌شوند، در هوا خیلی به بالا نمی‌روند و در صورت عدم ترکیب با آب، به صورت گرد و غبار اسیدی در می‌آیند.

گرد و غبار اسیدی ضمن فرود آمدن بر زمین به نمای ساختمان‌ها و بناهای سنگی می‌چسبد و موجب فرسایش آن‌ها و کاهش عمر مفید آن‌ها می‌گردد، گرد و غبار اسیدی حتی به چرم، کاغذ و لباس نیز آسیب می‌رساند. این غبارها حیات درختان و حتی گیاهان را مورد تهدید قرار داده و رشد گیاهان و غلات را کاهش می‌دهند و تا کنون سبب آسیب به میلیاردها تن غلات شده‌اند.

نماشویی و شستشوی نمای ساختمان تنها راه چاره برای از بین بردن اثرات باران های اسیدی  می باشد که در صورت استفاده از مواد نانو یک لایه محافظ نیز در سطح سنگ ایجاد می شود.