در این بخش سوالات متعددی که در مورد کفسابی و ساب زنی سنگ مطرح است رو بررسی کرده و پاسخ می دهیم:
کفسابی چه زمان باید اجرا شود؟
اجرای کفسابی و سنگسابی در سه مورد نیاز ضروری دارد و حتما باید عملی شود که این موارد عبارتند از:
زمانی که سنگفرش دارای پستی و بلندی باشد ، زمانی که مصالح بر روی سنگ ریخته است و یا مواد شوینده و شیمیایی باعث اسیب به سنگ شده باشد، زمانی که کیفیت سنگ در گذر زمان کاهش پیدا کرده باشد و نیاز به ترمیم ، صیقل دادن و درزگیری داشته باشد.
قیمت کفسابی چقدر است؟
قیمت و هزینه کفسابی با توجه به نوع و سطح کفسابی ، جنس سنگ و همچنین جنس و تعداد لقمه سنگ های مصرفی ، محل و متراژ پروژه و مدت زمانی که برای کفسابی نیاز است تعیین می شود.
کفساب خوب چه ویژگی هایی دارد ؟
کفساب باید در وحله اول باتجربه باشد و به خوبی کار با دستگاه کفسابی را فرا گرفته باشد و به خوبی با سنگ ها و لقمه سنگ ها اشنایی داشته و با تخصص خود از انان استفاده کند و تعهد را سرلوحه کار خود قرار دهد.
زمان شناسی و نحوه ساب زنی اصولی یکی از مواردی است که نتیجه کار کف سابی را نمایان می کند ، پس کفساب باید این دو مورد را به خوبی عملیاتی کند.

کف سابی
مراحل کفسابی به چه شکل است؟
کفسابی و سنگ سابی ساختمان با توجه به جنس و میزان پستی و بلندی و کثیفی اجرایی می شود برای مثال کفسابی گرانیت با کفسابی دهبید و یا تراورتن متفاوت است و تعداد و جنس لقمه سنگ ها متناسب با جنس سنگ است که تعیین می شود اما در حالت عادی مراحل کفسابی به صورت زیر است:
ساب اول با لقمه سنگ ۳۶ یا ۴۶
ساب دوم با لقمه سنگ ۶۰
ساب سوم با لقمه سنگ ۱۲۰
ساب چهارم با لقمه سنگ ۲۲۰
ساب پنجم با لقمه سنگ ۳۲۰
ساب ششم با لقمه سنگ ۶۰۰
ساب هفتم با لقمه سنگ ۸۰۰
لقمه سنگ سیناکس
لقمه سنگ ایتالیایی و یا فرانکفورتی
دستگاه کفسابی چگونه کار می کند؟
دستگاه کف سابی دارای دو ساختار تک فاز و سه فاز است که تفاوت این دو در قدرت حرکت موتور برای چرخش می باشد که برای اکثر موارد از دستگاه کفسابی سه فاز استفاده می شود، به طور کلی سه لقمه سنگ از یک جنس در قسمت زیرین دستگاه قرار داده می شود و با چرخش و تزریق اب به زیر دستگاه عمل ساب زنی انجام می شود و لقمه سنگ به خوبی باعث صیقل دادن و لایه برداری می شود.

کفسابی در تهران
لقمه سنگ چیست؟
لقمه سنگ در واقع ساختاری است که توسط شرکت هایی مانند البرز ساب تولید می شود و از موادی تشکیل شده است که مخصوص کفسابی سنگ است و در حین ساب زنی به خورد سنگ می رود و با قدرت چرخش دستگاه عملیات ساب زنی را ممکن می کند.
ساب ایتالیایی برای چه منظور استفاده می شود؟
معمولا در پایان کار و در اصطلاح ساب اخر از لقمه سنگ ایتالیایی استفاده می شود که باعث جلای بیشتر سنگ می شود.
کفسابی سنگ ساختمان در چه مکان هایی باید اجرا شود؟
بدون شک هر منطقه ای که در ان از انواع سنگ استفاده شده است باید برای یک دست شدن و افزایش کیفیت از کف سابی استفاده شود که این مناطق شامل: منازل ، پارکینگ ها ، رستوران ها ، تالارها ، پاساژها و هتل ها ، مراکز تجاری و درمانی ، سازمان های دولتی و خصوصی و …