یکی از مواردی که توسط تیم کاری ما در سطح تهران و کرج اجرا می شود بحث رزین کاری سنگ است که لازم دانستیم مراحل و نحوه اجرای این عملیات ضروری را در یکی از پروژه های موفق تیم خود شرح دهیم.
رزین برای محکم کردن سنگ ها و پوشاندن درز های موجود و همچنین افزایش مقاومت سنگفرش به کار می رود و بنا به درخواست کارفرما بعد از ساب دوم نیز در عملیات کفسابی ساختمان اجرایی می شود.
البته لازم است اشاره کنیم که رزین بخش جدانشدنی کف سابی است و در سطوح بالای اجرایی بدون شک از این مواد بسیار حیاتی استفاده می شود اما برای مواردی که کارفرما قصد ندارد کفسابی در سطح بالا عملیاتی شود از پودر سنگ و سیمان سفید برای بتونه کاری استفاده می شود تا درزها پوشیده شود.

کفسابی و رزین کاری
جالب است بدانید که رزین برای پارکینگ ساختمان بیشترین تقاضا را دارد و در این بخش قصد داریم یکی از پروژه های اجرا شده را بررسی کرده و نکاتی که لازم است را بیان کنیم.
سعادت اباد یکی از مناطقی است که سطح تقاضا برای کفسابی سنگ در ان بالاست و این پروژه نیز در این منطقه اجرا شد که در ابعاد ۶۰۰ متر قرار داشت و اهالی ساختمان به شدت درخواست اجرای سطح بالای کف سابی و سنگسابی و رزین را داشتن که همین موضوع سبب گشت تا ما علاوه بر استقرار دو دستگاه در محل از چهار نیروی کار که شامل دو کفساب و دو کارگر بود بهره ببریم.
طبق بازدید میدانی و طرح کارشناسی قرار بر این شد که به دلیل جنس سنگ پارکینگ که از نوع گرانیت بود از ۱۴ ساب برای اجرای پروژه استفاده کنیم و در پایان نیز از لقمه سنگ فرانکفورتی و سیناکس برای درخشش بیشتر و ایجاد لایه نفوذ به کار بگیریم.
بعد از ساب دوم نیروهای فنی ما کار رزین سنگ را شروع کردن که بدون هیچ مشکلی کار پیش رفت و کارفرما نیز پس از بررسی اجازه ادامه کار را صادر کرد ، زیرا رزین یکی از بخش هایی است که لازم است تا با تاییده مشتری همراه شود و کفسابی پس ان ادامه پیدا کند.
گرانیت به دلیل سختی و استحکام بالایی که دارد به سختی پرداخت می شود و زحمت زیادی را می طلبد و اساسا در بین کفساب ها به عنوان پرکارترین سنگ در بحث لایه برداری و ساب زنی مشهور است.
رزین کاری سنگ توصیه تیم فنی ما برای افزایش مقاومت سنگ ها مخصوصا برای بخش هایی که رفت و امد زیاد است می باشد پس دقت کنید که کار کفسابی و سنگ سابی خود را به افرادی بسپارید که علاوه بر تجربه بالا دارای تیم اجرایی قوی و متخصصی هستند.

چرا باید سنگ های خود را رزین کنیم؟

این موضوع را می توان از جهت های مختلف بررسی کرد که مهمترین ان کاهش استحکام سنگ در گذر زمان است و بحث بعدی ایجاد سطح شیشه ای در اثر کف سابی است و یکی از عواملی که این موضوع را ایجاد می کند بدون شک پوشیده شدن درزها و یک دست شدن سطح سنگ است که رزین کاری این مسئولیت را بر عهده دارد.