در بحث شستشوی نمای ساختمان قصد داریم نحوه شست شوی نماهای مختلف را یک به یک و به صورت تخصصی در یک مجموعه مقاله بررسی کرده و نکات کلیدی را در این زمینه بیان کنیم.
یکی از نماهایی که از دیرباز در کشور ما مورد استفاده قرار می گیرد و در دهه هشتاد استقبال زیادی را در بین افراد و شرکت های ساختمانی به همراه داشته ، نمایی باطرح اجری است که می خواهیم نماشویی این نما را در این بخش بررسی کنیم.
در نماشویی نمای اجری چند نکته بسیار حائز اهمیت است که در ابتدا بهتر است به این موارد اشاره کنیم:
نماشور قبل از شروع شستشوی نما باید میزان مقاومت نمای اجری را بررسی کند زیرا ممکن است در گذر زمان سطح اجر دچار فرسایش شده باشد و با فشار اب مقاومت و استحکام خود را از دست دهد.
بحث بعدی جنس نمای اجری است، در این مورد میزان و نحوه به کارگیری سندبلاست و سیلیس مشخص می شود.
میزان سیلیس و به کارگیری سندبلاست یا واتر جت برای شستشوی نما از جمله مواردی است که قبل از نماشویی ساختمان توسط نماشور معین می گردد.

نماشویی نمای اجری
بعد از تعیین موارد فوق و بررسی کامل پروژه ، نماشویی ساختمان وارد مرحله اجرایی می شود و در این زمان تعیین می گردد که نمای ساختمان به وسیله داربست شست و شو شود یا طناب و این موضوع متناسب با موقعیت ساختمان و نظر کارفرما تعیین می شود.
برای شستشوی نما از جنس اجر معمولا از دستگاه سندبلاست با برق سه فاز و قدرت و فشار بالا استفاده می شود تا سطح کدر و کثیفی به طور کامل از روی نما پاک شود ولی در مواردی نیز از واتر جت با برق تک فاز نیز استفاده می شود که در این مورد نماشور کار سخت تری را در پیش دارد زیرا لایه کدر سطح نمای اجری به راحتی از بین نخواهد رفت.
در بحث استفاده از سیلیس نیز لازم است اشاره کنیم که نقش سیلیس تزریق در نما برای کمک بیشتر به از بین بردن لایه های سفت کثیفی و یا مصالح و غیره است و در نماشویی نمای اجری استفاده از سیلیس مرسوم می باشد و لازم اجراست.
تیم نماشویی زرین ساب سال ها است که در بحث شستشوی نما فعالیت دارد و با استفاده از پیشرفته ترین دستگاه ها و بهترین و مجرب ترین نیروی کار هر لحظه و در هر مکانی اماده ارائه خدمات می باشد و شعار اصلی خود را تحقق نتیجه ای ایده ال در پرتوا تجربه و تخصص قرار داده است.