یکی از بحث برانگیز ترین مواردی که در پروژه های کفسابی در سطوح بالا مطرح است استفاده از نانو در ساب زنی است که ذهن کارفرما را درگیر می کند که ایا سنگ کف نیز همانند سنگ نما قابلیت جذب موادی مانند نانو را در خود دارد، بر همین اساس و با توجه به سوالات متعددی که در این حوزه وجود دارد تصمیم گرفتیم توضیحاتی کوتاه را در این باب خدمت شما عزیزان عرض کنیم.

رسالت تیم کاری ما این است که تمامی سوالات را در حوزه فعالیت خود پاسخ دهیم و این موضوع زمانی تحقق می یابد که کارشناسان و تیم فنی ما دارای تخصص و تجربه کافی باشند که به فضل الهی در این مورد به خصوص توانسته ایم به دستاوردهای مهمی دست پیدا کنیم.

نانو در نماشویی ساختمان یکی از مواردی است که باعث عدم نفوذ کثیفی به سنگ شده و مانند یک لایه محافظ عمل می کند اما این ماده ی کاملا دانش بنیان به هیچ وجه در کفسابی ساختمان نمی تواند این تاثیر گذاری مد نظر را داشته باشد.

زمانی که سنگفرش از هر جنسی که است مورد ساب زنی قرار می گیرد و مراحل موجود یک به یک روی ان اجرا می شود ، یک لایه جدید که بر اثر پرداخت سنگ به وجود می اید که در واقع در اصطلاح کفساب های ماهر به سطح شیشه ای رسیده می شود و دیگر نیازی نیست تا یک ماده جدیدی مانند نانو در ان تزریق شود زیرا به دلیل استفاده از لقمه سنگ های سیناکس و ایتالیایی در مراحل ساب زنی تا مدت ها امکان نفوذ کثیفی در لایه های بالای سنگ وجود ندارد.

کفسابی ساختمان

از طرف دیگر مواد نانو در اثر رفت و  امد و دمای اتاق شکنندگی بالایی پیدا می کنند و حداکثر تا یک ماه پس از اجرای کف سابی با نانو خاصیت خود را از دست می دهد.

باور غلط در بحث نانو در کفسابی

باورهای اشتباه زیادی در بین کفساب های نا معتبر و غیر متخصص وجود دارد که کارفرما را مجاب به هزینه کردن در جهت این عملیات می کنند و پس از گذر زمان کیفیت سنگ پایین تر حالت عادی می اید و باعث ذهنیت منفی در زمینه خدمات کفسابی می شود.

در یکی از پروژه هایی که به تیم کاری ما سپرده شده بود یک نکته جالب داشت که لازم دانستیم به ان اشاره کنیم، در این پروژه سطح سنگ به شدت سیاه شده بود و همین موضوع سبب شد تا جویای این مشکل شویم و متوجه شدیم که پیش از حضور تیم ما در ان مکان یک تیم نامعتبر کفسابی در محل حاضر بوده و تنها با سه لقمه سنگ اقدام به ساب زنی کرده بوده و پس از ان مواد نانو را در سطح سنگفرش تزریق کرده بود که همین امر در گذر تنها ۱۵ روز سبب سیاهی سنگ شده بود.

دلیل این موضوع این بود که در ابتدا کفساب از لقمه سنگ ها به درستی استفاده نکرده بود و برای سنگی مانند گرانیت تنها از چهار لقمه سنگ بهره گرفته بود که این مسئله سبب شده بود تا لایه برداری به خوبی اجرایی نشود و مواد نانو به دلیل خاصیت مولکولی منسجم در سطح سنگ رسوب کرده و لایه کدری را به وجود اورده بود.

نکته پایانی اینکه نانو تنها در نماشویی موثر است که استفاده از ان در کفسابی ساختمان تنها مشکلات بعدی را به وجود می اورد و لازم است به جای نانو از پولیش در خدمات کف سابی استفاده کرد.