در مجموعه مقالات شستشوی نمای ساختمان قصد داریم تا با دستگاه های واترجت و سندبلاست اشنا شویم و این دو مورد را به طور کلی و مختصر مقایسه کنیم و نحوه استفاده از هر یک را شرح دهیم.
برای گرفتن نتیجه قابل قبول در شستشوی نما لازم است تا نکاتی را در هنگام اجرای عملیات نماشویی رعایت کنیم تا علاوه بر تمیزی سطح نما یک ماندگاری طولانی مدت را شاهد باشیم.
دستگاه واترجت و سندبلاست برای این منظور ساخته شده اند و هر یک در موارد خاص مورد استفاده قرار می گیرند که جداگانه بررسی می کنیم:
دستگاه واترجت برای روشن شدن نیاز به برق تک فاز دارد و به همین دلیل قدرت کمتری نسبت به سندبلاست دارد و برای شستشوی نمایی استفاده می شود که چرک و کثیفی کمتری بر روی ان نشسته است و می توان گفت که شستشوی سطحی به وسیله این دستگاه انجام می شود.
اما سندبلاست دارای قدرت چند برابری نسبت به واتر جت است و برای راه اندازی نیاز به برق سه فاز دارد و فشار ابی که از ان خارج میشود بسیار شدیدتر و بیشتر از واتر جت است و برای تمیزی هر چرک و کثیفی کارایی لازم را دارد.

در اصطلاح به دستگاه سندبلاست کارواش صنعتی نیز گفته می شود که قادر است تمامی رسوبات را از بین ببرد.
زمانی که از سندبلاست برای شست شوی نما استفاده می شود مطابق با جنس سنگ، سیلیس نیز همراه با اب از لوله سندبلاست خارج شده و تمامی کثیفی ها را حتی از بین درزها خارج کرده و شستشو می دهد.
در عملیات نماشویی با سندبلاست در پایان کار از مواد نانو استفاده می شود و این عمل برای حفظ و ماندگاری سنگ در مقابل الاینده ها و تغییرات اب و هوا و همچنین تابش نور خورشید است.
در واقع نانو مانند یک حفاظ عمل می کند و اجازه نشستن کثیفی را بر روی سنگ نمی دهد و کیفیت سنگ نما را تا مدت طولانی حفظ می کند.
برای شستشوی نمای ساختمان خود با دستگاه واترجت و سندبلاست می توانید با ما تماس بگیرید.