در مقایسه کفسابی سنگ گرانیت و موزاییک می توان از تعداد ساب و نحوه ساب زنی و تعداد لقمه سنگ هایی که در کف سابی این دو سنگ استفاده می شود نام برد اما لازم دانستیم تا این موارد را در یک مقاله جامع بررسی کنیم.
به طور کلی کفسابی دارای مراحل متعددی است که باید کفساب هر مرحله را به درستی و در نظر گرفتن جنس سنگ انجام دهد تا علاوه بر اینکه در پایان کار دچار مشکل نشود یک نتیجه قابل قبول را تحویل کارفرما دهد.
گرانیت به علت ساختار منحصر به فردی که دارد بسیار سخت و مستحکم است و به راحتی لایه برداری نمی شود و نیاز به ابزار و زمان بیشتری نسبت به سنگ های دیگر دارد و جالب است بدانید که کاربرد زیادی در صنعت ساختمان دارد.
سنگ مهمترین بخش کف و نمای ساختمان ها به شمار می اید و این نکته بر کسی پوشیده نیست و کیفیت و تمیزی ان لازمه حفظ زیبایی محیط است.
بدون هیچ اغراقی کفسابی سنگ گرانیت تلاش و تخصص بیشتری را می طلبد و همین موضوع سبب گشته است تا قیمت و هزینه بیشتری برای ساب زنی ان تعیین شود.
مراحل انجام کفسابی در سنگ گرانیت کمی متفاوت با سنگ موزاییک است و کفساب به خوبی می داند که گرانیت چه نوع لقمه سنگی را نیاز دارد تا در ساب های پی در پی و اصولی به نتیجه ایده ال نزدیک شود.
معمولا گرانیت ۱۳ تا ۱۸ ساب نیاز دارد تا کفسابی کامل را نمایان کند اما ساب زنی موزاییک با ۷ تا ۱۰ لقمه سنگ اجرایی می شود.
در ساب های اول کفسابی گرانیت از الماس استفاده می شود تا بتوان لایه برداری را انجام داد اما در موزاییک از لقمه سنگ ۳۶ یا ۴۶ و پس ان از لقمه سنگ ۶۰ استفاده می شود.
همان طور که عرض کردیم گرانیت یکی از سخت ترین و محکم ترین سنگ های موجود در طبیعت است که از سرد شدن توده های مذاب شکل گرفته است و گونه ای از سنگ اذرین درونی است.
موزاییک خیلی راحت تر از گرانیت ساب می خورد و مسلما زمان کمتری را برای کف سابی نیاز دارد اما بدون شک زیبایی گرانیت پس از پایان کار دیدنی تر است و این موضوع به خاطر ساختار و رنگ بندی ان است.