در بین نماهای مختلف ساختمانی ، نمای شیشه ای یا فریم لس در بحث شستشو از بقیه نماها حساس تر است و لازم است نکاتی را در زمینه شستشوی نمای شیشه ای بیان کنیم.

برای شستشوی نما از جنس شیشه معمولا از داربست و در مواردی از طناب استفاده می شود و دستگاه سندبلاست یا واترجت حذف می شود و روش شستشوی نما نیز متفاوت است.

در نماشویی نمای شیشه ای از فرچه و تی های دسته کوتاه مخصوص استفاده می شود و مواد شیمیایی خاصی که برای همین منظور تولید شده اند مورد استفاده قرار می گیرد و مواد نانو نیز برای ایجاد لایه غیر قابل نفوذ در پایان کار استفاده می شود.

در این نوع نماشویی حساسیت کار به قدری بالاست که یک اشتباه کوچک می تواند باعث شکستگی شیشه شده یا اسیب جدی به نما وارد کند ، پس لازم است نیروی کار خبره و با تجربه برای شستشوی نما در این موارد به کار گرفته شود.

بحث دیگری که در نماشویی ساختمان شیشه ای مطرح است بحث بستن داربست است که پیشنهاد تیم کاری ما اجرای این کار قبل از شست و شو است زیرا طناب تعادل نماشور را نمی تواند به خوبی حفظ کند و ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند.

داربست باعث می شود تا نماشور تسلط بالایی بر روی نما داشته باشد و به راحتی در جهات مختلف حرکت کند و کمترین اشتباه را مرتکب شود و نتیجه کار نیز به بهترین نحو اتفاق افتد.

اما در نماشویی شیشه معمولا افراد طالب استفاده از طناب هستند و معتقدا هم زمان را میخرند و هم هزینه را کمتر می کنند ، اما این باور غلط است زیرا طناب باعث کاهش زمان نمی شود و نماشور زمان بیشتری نیاز دارد تا شستشو را اجرا کند و دلیل ان تسلط کم بر روی نما است.

شستشوی نما

شستشوی نما زمانی که ساختمان شیشه ای است از مواد نانو نیز استفاده می شود و این کار سبب می شود تا برای یک مدت طولانی هیچ گونه ریز گرد یا الودگی در شیشه نفوذ نکند.

البته لازم به ذکر است که در برخی نماها علاوه بر شیشه از سنگ های دیگر نیز استفاده شده است که در این موارد نماشور شیشه ها را با مواد شوینده شیمیایی تمیز می کند و سنگ ها را با سیلیس و دستگاه سندبلاست به بالاترین حد کیفیت می رساند.

جالب است بدانید که نماهای فریم لس در ساختمان ها امروزی کاربرد زیادی دارند و تقاضا برای شستشوی نما نیز برای این مورد در حال افزایش است.

تیم متخصص نماشویی ساختمان زرین ساب امادگی کامل برای شستشوی نمای شیشه را دارا می باشد و چندین پروژه کوچک و بزرگ را در این زمینه با موفقیت کامل به پایان رسانده است.