بعد از محیط داخلی ساختمان بدون شک نمای ساختمان مهمترین بخش است که توجه ساکنان و افراد دیگر را به خود جلب می کند و زیبایی و تمیزی نمای ساختمان یک امر حیاتی است.
نماشویی با راپل یکی از روش های موثر در شستشوی نما می باشد و قصد داریم در این بخش این روش نماشویی را بررسی کنیم.
تیم کاری زرین ساب امادگی کامل را برای شستشوی نمای ساختمان شما با روش های مختلف دارا می باشد.

خدمات ارائه شده در نماشویی با راپل :

همان طور که در مقالات دیگر نیز اشاره کردیم نماشویی به وسیله دستگاه های مخصوص و موادی همچون سیلیس و در صورت نیاز مواد نانو انجام می شود، برای اطلاعات بیشتر در مورد نماشویی ساختمان می توانید به بخش مورد نظر مراجعه کنید.
روش راپل یا همان روش کار درارتفاع که روش دسترسی به نمای ساختمان با استفاده از طناب صنعتی می باشد.
کار در ارتفاع به معنی انجام کار در ارتفاع بیشتراز ۱٫۲۰ متری سطح زمین می باشد و روند کار با سرعت بیشتری نسبت به نماشویی با داربست می باشد اما لازم است بدانید که تسلط و امنیت در نماشویی با داربست بیشتر است.

روش نماشویی با راپل و شستشوی دستی:

در این روش شستشوی نمای ساختمان توسط راپل انجام می شود که این شستشوی دستی برای سطوحی است که صیقلی ودرخشان باشند از جمله نمای فریم لس و یا نمای شیشه ای،نمای کامپوزیت، نماهای HPL و … این شستشوی دستی توسط سرکه صنعتی ومحلول آب ، الکل و مواد شوینده ی اسیدی و قلیایی توسط دستمال نانو انجام می شود.

نماشویی باراپل و شستشو با دستگاه های واتر جت:

واتر جت به معنی پاشیدن آب با فشاربسیار بالا می باشد که این دستگاه می تواند آب شهری را بافشار بسیار قوی پمپ کند و تمامی آلودگی ها وکثیف های نمای ساختمان را ازبین ببرد ازاین دستگاه می توان درروش نماشویی با راپل و بدون نصب داربست استفاده کرد و نما های سیمانی ، آجری ، برج های مرتفع را به طور کامل شست شو داد و مواد سیلیس با اب مخلوط شده و سنگ را جلا می دهد و کیفیت سنگ را دوچندان می کند.

نماشویی باراپل توسط دستگاه واتر سند بلاست:

واتر جت سند بلاست برای شستشوی نما هایی به کار می رود که که جرمی سخت دارند و نیاز است تا فشار اب چندبرابر شود و با تزریق سیلیس بیشتری همراه باشد.
توسط این دستگاه نما های آجری،نمای سنگی،نمای رومی ،نما های سیمانی و تمامی نما های دیگر را می توان شستشو داد.

نماشویی باراپل توسط دستگاه واتر جت آب گرم:

این روش برای شستشو در نماهای صنعتی که نمایی بسیار چرب دارند به کار می رود تا به راحتی چربی ها و آلودگی هارا ازسطح نما شستشو دهند،همچنین نما های تاریخی که نماهای آن فرسوده می باشند با آب گرم شستشو می دهند تا به نمای تاریخی و بافت آن آسیبی نرسد،توسط این دستگاه آب رابادمای ۱۵۰ درجه سانتی گراد و فشار۲۵۰ از نازل واتر جت پمپ می شود.

انواع مختلف دستگاه واتر جت WATER JET نماشویی باراپل :
۱-واتر جت آب گرم
۲-واتر جت آب سرد
۳-واتر جت های برقی
۴-واتر جت های موتور بنزینی
۵-واتر جت ثابت مرکزی

نکات مهم در نماشویی با راپل:

۱-در صورتی که کار درارتفاع از سطح زمین انجام شود باید از روش ها و تجهیزاتی استفاده شوند که خطر سقوط افراد را از ارتفاع از بین ببرد.

۲-زمانی که این امکان وجود نداشت که خطر سقوط افراد را هنگام کار نماشویی باراپل وجود داشت از تجهیزاتی استفاده کنیم که این خطر را کاهش دهند.
۳-تا ارتفاعی که امکان دارد که نماشویی در سطح زمین انجام شود از کار درارتفاع پرهیز گردد.
همچنین باید نکات ایمنی زیر هنگام کار شستشوی نما با راپل رعایت شود:
۱-قبل از نماشویی با راپل بایستی مطمئن شد که کارگران از کار کردن در ارتفاع ترسی ندارند و از لحاظ روحی ،روانی و جسمی توانایی انجام این کار رادارند.
۲-قبل شروع به کارنماشویی با راپل در قسمت هایی که در مجاورت خطوط هوایی کابل های برق فشار ضعیف بایستی با هماهنگی مسئولین ومراجع مربوطه اقداماتی از قبیل قطع موقتی برق ،تغییر مسیر آن ویا روکش کشیدن بر روی مسیر برق توسط شیلنگ لاستیکی ویا لوله پی اتیلن انجام شود تا از خطر برق کرفتگی جلو گیری شود.
۳-در روز هایی که باد باسرعت های ۵۰-۴۰ کیلومتربر ساعت می وزد باید کار نماشویی با راپل تعطیل شود.
۴-درهنگام باران شدید ورعد وبرق نیز بایستی عملیات کارنماشویی باراپل درارتفاع باید تعطیل شود.
طناب مخصوص نماشویی با راپل:
قطراین طناب نماشویی باراپل باید بین ۱۲-۹ میلی متر باشد این طناب ها خاصیت کششی ندارند و رویه ایی زبر دارند که به طناب های استاتیک نیز معروف می باشند که به دو قسمت هسته و روکش تقسیم می شوند ومقاومت بالایی در برابر اصطحکاک و رطوبت دارند.
نکات نگه داری و مراقب از طناب راپل:
۱-قسمت اضافی طناب را درمقصد باید حلقه بزنیم تا از لگد شدن آن زیر پا جلو گیری کنیم.
۲-اگر طناب راپل زخمی بود از آن استفاده نکنیم.
۳-به قسمت های سوخته و پیچ و تاب خورده طناب توجه داشته باشیم.
۴-بعد ازهر نماشویی با راپل طناب را تمیز و با آب آن را بشوییم.
برای شست وشوی نمای ساختمان و نماشویی با راپل می توانید با ما تماس بگیرید.