نماشویی با طناب امروزه به عنوان مهمترین روش در حوزه نماشویی ساختمان مطرح است که شامل رویکرد هایی جهت بهینه سازی زمان و هزینه ها می باشد.

نماشویی با طناب بنا به تعریف عبارت است از مولفه هایی نظیر افزایش سطح دسترسی به نما، سرعت بخشیدن به پروسه شستشو و کاهش هزینه های اضافی می باشد. با ورود راپل، صنعت نماشویی دچار تحولی عظیم گردید که همه روزه بر اهمیت و جنبه های ان افزوده می شود.

این روش در واقع از فعالیت کوه نوردی الهام گرفته شده است و فنی کاران را قادر می سازد تا بدون کوچکترین نگرانی در هر ارتفاعی به صورت طولانی مدت مشغول به فعالیت شوند.

خدمات مرتبط با نماشویی به دو روش قابل دریافت می باشد. شیوه نخست نماشویی با داربست بوده که در گذشته نیز بسیار رایج بوده است. در این شیوه تمامی مراحل و اقدامات جهت شستشو و پاکسازی الودگی های نما بر روی داربست انجام می شود.

نماشویی ساختمان با طناب و بدون داربست شیوه دومی است که در این حوزه مطرح می باشد و به دلیل مزایای فراوانی که برای کارفرما و مجری دارد، میزان تقاضای بیشتری دارد. این روش از اوایل دهه هشتاد مورد استفاده شرکت ها قرار گرفت و به زودی توانست به عنوان موثرترین و ارزان ترین راه حل مطرح شود.

از انجاکه روش استفاده از طناب موجب کاهش صدمات ناشی از کار گردید، ارامش خاطر کارفرمایان، شرکت های بیمه و مجری را به همراه اورد. استفاده از طناب و کمربند ایمنی برای کلیه مشاغل کار در ارتفاع نیز به شدت مورد توجه قرار گرفته است.

نماشویی بدون داربست به لحاظ زمانی، هزینه ها و کیفیت پایان کار دارای ابعاد بهینه تری نسبت به شیوه استفاده از داربست است. نحوه کار بدین صورت است که نماشور با استفاده از طناب های اصلی و کمکی با جابجایی عمودی و افقی در قسمت های مختلف نماشویی را اجرایی می کند.

مزایای نماشویی با طناب

نماشویی با طناب در اصطلاح به شستشوی انواع نماهای ساختمان با استفاده از طناب گفته می شود. در این روش جرم و کثیفی ها با استفاده از مواد مخصوص جنس نما شستشو داده می شوند.

نماشویی با طناب در راستای احیای زیبایی و کیفیت اولیه نما موضوع مهمی است که در گرو اجرای ان توسط کارشناسان ماهر در این زمینه می باشد. در صورتی که این پروسه توسط افراد مجاز و معتبر صورت گیرد، مزایای فراوانی را به ارمغان خواهد اورد.

بهبود و بازیابی کیفیت اولیه نما مهمترین مزیت نماشویی با طناب به شمار می رود. این فرایند از بالاترین نقطه ساختمان اجرایی می شود و بر روی کلیه سطوح نما اجرایی می شود.

داربست تنها در صورتی که نمای ساختمان به تازگی اجرا شده است و کارفرما قصد شستشوی ان را دارد، به روش استفاده از طناب ارجحیت دارد. در غیر اینصورت روش نماشویی با طناب و بدون داربست در بیشتر مواقع می تواند پاسخگوی نیاز شما باشد.

مدت زمانی که طول می کشد تا طناب کاران بر روی سطح نمای ساختمان مسلط شوند در مقایسه با زمان مورد نیاز برای اجرای داربست بسیار کمتر است. همچنین اجرای داربست نیز با خطرات جانی و سقوط ان همراه است که باید اجرای ان توسط متخصصین این حوزه صورت گیرد تا دسترسی به کلیه سطوح نما ممکن شود.

امروزه با توجه اشکال مختلف برخی نما ها که دارای بخش بیرونی هستند، می تواند اجرای داربست را با مشکل همراه کند. داربست باید به گونه ای نصب شود که چالش های ذهنی و روانی فنی کاران را کاهش دهد.

جابجایی فنی کار بر روی داربست و بالا و پایین رفتن ان بر روی سطح نما کمی دشوار است و با توجه به این که قسمت های فلزی خیس و لغزنده می شوند، بسیار خطرناک خواهد بود. در روش نماشویی با طناب با استفاده از طناب های کمکی و قلاب به راحتی و بدون ترس بالا و پایین می رود.

قیمت نماشویی با طناب

قیمت نماشویی با طناب به عوامل متعددی بستگی دارد و مهمترین بحث در این حوزه به شمار می رود. به واسطه گسترش نگرش مردم به این حوزه و برخی اجبارات نظیر کثیفی و الودگی هوا، صنعت نماشویی دچار تحولی عظیم گردیده است.

قیمت نماشویی ساختمان با طناب به دلیل افزایش چشمگیر و چندین برابری تقاضای ان نسبت به گذشته و حضور افراد غیر مجاز دچار نوسان گردیده است. تردیدی نیست که در صورت افزایش تقاضا و نیاز به یک نوع خدمات، افراد و مراکز مختلفی برای ارائه ان اعلام امادگی کنند.

برای دریافت قیمت دقیق نماشویی با طناب و بدون داربست می بایست از طریق مراکز معتبر اقدام نمایید تا مورد سودجویی افراد غیر فنی قرار نگیرید. ارائه ریز هزینه ها و  روند کلی کار از مزیت های همکاری با مراکز معتبر می باشد.

از انجاییکه که در این روش نیازی به استفاده از داربست نمی باشد، هزینه ها کاهش چشمگیری خواهد داشت. برای ارزیابی دقیق تر می بایست کارشناس در محل حاضر شده و به طور دقیق تر به ارزیابی موارد دخیل در قیمت نهایی بپردازد.

هزینه نماشویی با طناب به طور کلی به جنس نما، مساحت نما، میزان جرم و کثیفی و مدت زمان اجرای ان بستگی دارد. موادی که در این فرایند مورد استفاده قرار می گیرند از پارامتر های تاثیر گذار بر هزینه ها است و بر اساس جنس نما و نوع کثیفی ها مواد به کار رفته نیز متفاوت است.

دسترسی به برق سه فاز و اب و همچنین امکان استفاده از راپل نیز عواملی هستند که هزینه نماشویی ساختمان با طناب را کمی تغییر خواهند داد. البته ترمیم قسمت های مختلف نما نیز در هزینه ها موثر خواهند بود.

لزوم بازدید قبل از انجام پروژه نماشویی با طناب

بازدید از محل برای انجام پروژه نماشویی با طناب بسیار حائز اهمیت است. در صورتی که روند کلی کار به صورت اصولی طی شود به یک نتیجه ایده ال ختم خواهد شد.

حضور کارشناس در محل برای ارزیابی دقیق تر می تواند از هدر رفت وقت و هزینه ها جلوگیری کند. بهترین راه حل برای جلوگیری از این موارد بازید حضوری کارشناس قبل از اجرای کار می باشد.

عیب یابی و انتخاب راه حل برای رفع انها می تواند کمک فراوانی به اجرای نماشویی بدون داربست نماید. فنی کاران زرین ساب پس از حضور در محل به بررسی قسمت های مختلف نما خواهند پرداخت و کلیه ایرادات را در سطح کیفی بالایی بر طرف خواهند نمود.

برای دریافت هزینه ها می توانید از روش ارسال تصاویر از طریق شبکه های اجتماعی نیز اقدام نمایید. پس از ارائه مشاوره و دریافت عکس یک کارشناس برای بررسی دقیق تر و ارائه پیش فاکتور و عقد قرار داد به محل اعزام خواهد شد.

حساسیت ها در روش نماشویی نمای ساختمان با طناب و بدون داربست به مراتب بالاتر بوده و حتما باید مواردی مانند وجود نقاط مطمئن برای اتصال راپل، دسترسی به برق سه فاز مورد بررسی قرار گیرد.

اتصالات در بحث نماشویی با طناب و بدون داربست بسیار مهم و حیاتی است. برخی از ساختمان های قدیمی به دلیل اینکه استاندارد های ساختمان سازی در انها رعایت نشده است، امکان استفاده از طناب برای انها وجود ندارد.

ساختمان دارای اشکل هندسی و بالکن بیرون زده بالاتر از یک و نیم متر استفاده از روش طناب را سخت تر می کنند. مکان هایی که امکان استفاده از طناب برای انها وجود ندارد، نصب داربست توصیه می شود.

بازدید پیش از انجام پروژه می تواند به شرکت ها جهت تجهیز فنی کاران به مواد و ابزار مورد نیاز کمک فراوانی نماید. میزان اسیب پذیری نما باید پیش از انجام پروژه مورد بررسی قرار بگیرد تا در صورت وجود ایراد پیش از اغاز پروژه رفع شوند.

نماشویی با داربست

در این مدل نماشویی بعد از توافق طرفین و موافقت کارفرما برای نصب داربست ، یک تیم فنی باتجربه ، داربست را بر روی نمای ساختمان نصب می کنند.

بعد از نصب داربست بر روی نما نوبت به تیم کاری ما می رسد تا شست شوی نما را اغاز کند، از اهمیت های داربست در نماشویی می توان به امنیت ان اشاره کرد و فضای امنی که برای نماشور ایجاد می کند.

زمانی که نماشویی با داربست اجرایی می شود، افراد در ارتفاع های مختلف می توانند با اسودگی خاطر کار کنند و تسلط کافی را بر روی نما داشته باشند و هیچ گونه کثیفی را باقی نگذارند.

نماشویی با طناب

اما همیشه شرایط برای بستن داربست مناسب نیست به همین منظور از نماشویی با طناب استفاده میشود که در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

نماشویی بدون داربست و با طناب

در این نوع نماشویی که با طناب انجام می شود، نماشور به وسیله یک طناب محافظ که در بالای ساختمان محکم بند شده است اویزان می شود و شست شوی نما را از بالاترین ارتفاع استارت می زند.

یکی از مزیت های نماشویی با طناب بحث کاهش زمان و هزینه است ، زیرا دیگر نیازی به بستن داربست نیست و نماشور می تواند کار شست شوی نما را به سرعت اغاز کند.

برای نماشویی با طناب نیاز به تخصص بالای افراد است و تیم های مختلف امروزه ، در حال ارائه خدمات می باشند اما تعداد اندکی از این گروه ها قادر به نماشویی با طناب می باشند و یکی از این تیم ها بدون شک تیم کاری زرین ساب با سال ها تجربه می باشد که خدمات نماشویی با طناب و نماشویی با داربست را در تهران و کرج ارائه می کند.

اکثر پروژه های نماشویی در تهران و کرج ، که تیم کاری ما انجام داده است بدون داربست و با طناب اجرایی شده است اما اگه فرصت و بودجه کافی برای شت شوی نمای ساختمان خود را دارید بهتر است از داربست استفاده کنید.

البته لازم به ذکر است که در نماشویی بدون داربست نمی توان عملیات پیچ رولپلاک را نیز همزمان انجام داد زیرا پیچ رولپلاک سنگ نما ،  حتما نیاز به بستن داربست دارد.