در این بخش توضیحات مختصری را در مورد موادی که در نماشویی ساختمان و شست شوی نمای ساختمان استفاده میشود مورد بررسی قرار دهیم تا ابهاماتی که در مورد این مواد وجود دارد بر طرف شود.

نماشویی ساختمان دارای مراحل و پارامترهای خاصی است که باید به ترتیب و با دقت انجام شود تا در پایان کار نتیجه ایده الی را به نما داده و باعث رضایت کارفرما شود.

برای شست و شوی نما پس از بررسی توسط افراد متخصص ، میزان و نوع مواد مصرفی برای نماشویی تعیین میگردد و نماشور خود را برای شستن نما اماده می کند.

در صورتی که کارفرما موافقت کند از نماشویی با داربست برای شست شو استفاده می شود و در غیر این صورت نماشور با طناب محافظ  ، کار خود را پیش می برد و شست شوی نما را اغاز می کند.

حال سوالی که پیش می اید این است که چه موادی و به چه شکلی سبب تمیزی بی نظیر نما و از بین بردن کثیفی و چرک میشود ؟

برای نماشویی ساختمان از دستگاه های متنوعی استفاده میشود از جمله دستگاه سند پلاست و واتر جت و… اما نکته ای که مورد بحث این مقاله است ، موضوع مواد مصرفی است که در داخل دستگاه تزریق شده و همراه اب و با فشار به نما وارد می شود و تمامی کثیفی ها را از بین می برد.

سیلیس مهمترین ماده برای شست شوی نما است  و فرمول شیمیایی ان sio2 (سیلیسیم دی اکسید ) می باشد که در پوسته ی زمین به عنوان فراوان ترین ترکیب اکسیدی  یافت میشود، باید دقت کنید که سیلیس به صورت ازاد و یا ترکیبی با سایر اکسیدها در طبیعت وجود دارد.

نماشویی و شستن نمای سنگی

نکته جالبی که در مورد سیلیس وجود دارد میزان مصرف ان در صنایع مختلف است که از ریخته گری و سرامیک سازی گرفته تا نماشویی و شست شوی نما و همچنین پاک کننده صنعتی استفاده می شود و کاربرد ان بسیار زیاد است.

در پایان نماشویی ساختمان با استفاده از ماده سیلیس و دستگاه ، نماشور با تاییده کارفرما از مواد نانو برای جلای بیشتر سنگ و ماندگاری ان و همچنین جلوگیری از نشستن الاینده ها و کثیفی استفاده می کند.

مواد نانو که برای محافظت از نمای ساختمان استفاده میشود دارای سازوکار علمی است و برپایه علم شیمی تولید میشود و تاثیر گذاری بالایی در ماندگاری سنگ دارد.

در پایان این مقاله باید خدمت تان عرض کنیم که تیم کاری زرین ساب از بهترین مواد بازار برای نماشویی ساختمان استفاده می کند و این کار سبب می شود تا ماندگاری و تمیزی سنگ تا مدت طولانی باقی بماند.