دلالیل فراوانی برای از دست رفتن کیفیت سنگ وجود دارد که قصد داریم چند مورد را در این بخش بررسی کنیم و در پایان راه کارهای لازم را ذکر کنیم.
زمانی که سنگ در انواع مختلف بر روی زمین کار می شود ، دچار مشکلاتی در همان ابتدا می گردد که اجرای کفسابی ساختمان را ضروری می کند ، به این شکل که بنا یا سنگ کار به دلیل خطای انسانی و مصالح ناپایدار نمی تواند به خوبی سنگ ها را در یک سطح فرش کند و یا درزهای بین سنگ ها بیش از حد استاندارد می شود و گاهی ام مصالح از روی سنگ پاک نمی شود.
برای رفع این موارد بعد از پایان سنگفرش کارفرما یا مهندس ناظر به سراغ کفساب های ماهر می رود ومرحله دوم کار اغاز می شود و کفساب متناسب با مواردی که در بخش های مختلف به ان ها شاره کردیم کار ساب زنی را استارت می زند.
در عملیات کفسابی پس از سنگفرش کار کمی حساس تر است زیرا سنگ ها هنوز عمر زیادی ندارند و شکنندگی بالاتری در ساختار ان ها وجود دارد و کفساب باید دقت کند که لقمه سنگ ها به درستی انتخاب شوند و ساب زنی اصولی اجرا شود.
گذر زمان یکی از مهمترین عوامل از دست رفتن کیفیت سنگ است، زیرا برای هر ماده ای که در طبیعت یافت می شود یک طول عمر معین شده است و سنگ ها در انواع مختلف مانند دهبید ، گرانیت ، ترارورتن ، مرمریت و … از این موضوع مستثنی نیستند و بعد از گذر سال ها حتی در صورت مراقبت های لازم لایه بالایی و یا سطح اولیه دچار کدری و تغییر رنگ می گردد و کفسابی و سنگسابی تنها راه چاره برای حل این مشکل است.

کفسابی
زیرا در کفسابی چند لایه از سنگ برداشته می شود و صیقل سنگ به خوبی با لقمه سنگ های مخصوص اجرا می شود.
کیفیت سنگ و زیبایی سطح ان در طراحی داخلی منازل و ساختمان ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است به گونه ای که در علم معماری سنگفرش را مهمترین عامل در دیزاین داخلی می دانند و کفسابی را یک هنر کاملا حرفه ای قلمداد می کنند.
در بین تهدیداتی که سنگ را دچار ایراد می کند ، مواد شیمیایی در بالاترین رده قرار دارد و به عنوان یک عملکرد خاموش بر روی سنگ عمل می کند و در زمان کوتاه در لایه های حساس سنگ نفوذ کرده و ظاهر سنگ را تحت شعاع قرار می دهد و نگرانی های زیادی به دلیل سطح کدر ایجاد می کند ، اما برای این فاجعه نیز راه حلی اندیشیده شده است.
کفسابی و سنگسابی تنها راه درمان هر درد سنگ فرش است و تدابیر مهندسی در این ابزار کاربردی لحاظ شده است و اصول در کنار تخصص لازمه موفقیت و نتیجه ایده ال در این حرفه است.
برای کفسابی و سنگسابی سنگ های با ارزش خود می توانید در هر زمان با تیم کاری متخصص ما تماس بگیرید و از مشاوره های رایگان متخصصان ما بهره مند شوید ، تیم کف سابی زرین ساب اماده ارائه خدمات در هر سطح و مکانی است.