در این مقاله قصد داریم نکاتی را در باب کفسابی سنگ تراورتن و خصوصیات و همچنین نکاتی که کفساب باید در حین ساب زنی رعایت کند ذکر کنیم.

سنگ های تراورتن معمولا از سنگ های اهکی متبلور که در چشمه های اب گرم ایجاد میشوند،ساخته میشود و در رنگ های و جنس های مختلف تولیده شده و در بازار عرضه میشود.

سنگ تراورتن ددر رنگ های متنوع نظیر: کرم ، سفید ، قرمز ، نارنجی و … وجود دارد و از جمله ویژگی های این سنگ مقاومت نسبت خوبی با وجود منافذ ریز و درشت در ان است و همین موضوع باعث خاصیت عایق بندی در این نوع سنگ شده است.

تاثیر عالی کفسابی بر روی سنگ تراورتن

اگر بخواهیم از معایب سنگ تراورتن چند مورد را ذکر کنیم مهمترین ان عدم یک دستی رنگ و طرح ان است و معایب بعدی می توان از اهکی بودن ان نام برد که در گذر زمان و تغییر دمای محیط  باعث شکنندگی سنگ میشود.

اما نباید از این موضوع غافل شد که سنگ تراورتن از زیباترین سنگ های موجود می باشد که به شکل نواری در بسیار از مکان ها در ابعاد ده سانتی متر در طول و عرض سنگ هایی مانند مرمریت یا دهبید به کار می روند که زیبایی سنگفرش را دوچندان می کنند.

کفسابی سنگ تراورتن

کفسابی سنگ تراورتن از جمله مواردی است که که کار کفساب برای صیقل دادن به ان سخت است، زیرا سنگ بسیار حساس و ظریف بوده وساختار ان اهکی باعث میشود مانند پنیر بریده شودو احتیاط و دقت لازمه کفسابی سنگ تراورتن است.

در عملیات کفسابی با انجام ساب زنی پی در پی کیفیت ایده ال سنگ باز میگردد اما اگر همه چیز به بهترین شکل انجام پذیرد و در سنگ هایی مانند تراورتن باید ساب زنی کاملا اصولی انجام شود زیرا با پیشروی کفسابی ، کار بسیار سخت تر میشود و در ساب های پایانی فشار زیادی بر روی سنگ ممکن است به وجود اید اما اگر کفساب از تجربه کافی برخوردار باشد و تخصص را چاشنی کار کند شفافیت بی نظیری در سنگ ایجاد میشود.

عملکرد ساب در سنگ تراورتن

در کفسابی سنگ تراورتن از لقمه سنگ ۳۶ یا همان زبر ساب شروع میشود و در بعضی تراورتن ها از لقمه سنگ ۶۰ عملیات کفسابی اغاز میشود که بعد ان عملیات بتونه کاری انجام شده و بعد به ترتیت لقمه سنگ های ۱۲۰ ، ۲۲۰ ، ۳۲۰ ، ۶۰۰ ، و سپس لقمه سنگ ایتالیایی زده میشود.

تیم کفسابی زرین ساب با سالها تجربه و تخصص در خدمت شما عزیران می باشد برای حضور در محل و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.