به منظور پارکت کردن کف ساختمان ها و اماکن مختلف اداری و تجاری باید سطح زمین کاملا صاف و بدون پستی و بلندی باشد و برای این منظور نیاز است تا کفسابی و سنگسابی انجام پذیرد،در این مقاله مسائل مربوط به کفسابی سنگ به منظور پارکت کردن را مورد بررسی قرار می دهیم.

پارکت یک لایه با رنگ و طرح زیباست که بر روی سطح زمین، فرش می شود،پارکت معمولا به صورت چوب (گردو، راش ،و…) و یا مصنوعی(پلاستیک) تولید میشود و با چسب مخصوص و محکم و پایدار بر روی سنگ می چسبد.

برای کفسابی به منظور پارکت کردن باید دقت بیشتری داشت زیرا سطح باید ۱۰۰ درصد صاف گردد و هیچ گونه پستی و بلندی در ان وجود نداشته باشد و از نظر تمیزی نیز به حالت ایده ال برسد تا چسب مخصوصی که به منظور پارکت کردن استفاده می شود به خوبی عمل کند و پارکت ماندگاری طولانی و قابل قبولی داشته باشد.

پارکت معمولا بر روی هر سنگی از جمله موزائیک قابل اجراست اما نکته بسیار مهم این است که حتما باید کفسابی قبل از این عملیات انجام شود.

اهمیت ساب زنی سنگ و بتونه کاری در پارکت به قدری بالاست که بدون کفسابی عملیات پارکت کردن غیر ممکن است.

مراحل کفسابی برای پارکت کردن:

باید دقت کنید که پارکت کردن سنگ می تواند بلافاصله بعد از اتمام عملیات سنگ فرش و یا اینکه بر روی سنگ هایی که در گذشته فرش شده اند ،  انجام گیرد.

عمیات کفسابی و سنگسابی با توجه به نوع سنگ و میزان پستی و بلندی در تعداد ساب و لقمه سنگ متغیر است  اما معمولا روال کفسابی مانند حالت عادی انجام میگیرد اما ممکن است با نظر کارفرما کم یا زیاد شود.

اگر کفسابی برای پارکت کردن انجام نشود اتفاقات ناخوشیند زیادی ممکن است رخ دهد مانند از بین رفتن پارکت در زمان اندک و همچنین تراز نبودن سطح و ایجاد ظاهر ناپسند.

گروه کفسابی زرین ساب امادگی کامل  از نظر نیروی کار و تجهیزات به منظور عملیات کفسابی برای پراکت کردن در هر سطح و متراژی را با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت را دارد.