کفسابی با لقمه سنگ ۱۲۰

در این مرحله از کفسابی ساختمان یا سنگسابی نوبت به انجام عملیات ساب زنی با لقمه سنگ ۱۲۰ می رسد که برای برداشتن بتونه اضافی و همچنین باری که لقمه سنگ ۶۰ بر روی سنگ گذاشته انجام میشود که در این مرحله سنگ تا حدودی به کیفیت و جلوه زیبای خود باز میگردد و سفیدی ناشی از لقمه سنگ ۶۰ برطرف میشود.

کفساب باید دقت کند که ساب زنی در مراحلی که ذکر شد باید با دقت و حساسیت بالا انجام شود زیرا این مراحل مکمل و کامل کننده همدیگر هستند و اگر هر مرحله به درستی انجام نشود کیفیت واقعی را به وجود نخواهد اورد.

هرلقمه سنگ دارای خاصیت مخصوص خود است و کارایی خود را دارد و زمانی که روی سنگ اجرا میشوند تغییر را در هر مرحله می توان مشاهده کرد.

باید دقت کنید که عوامل متعددی در عملیات کفسابی یا سنگسابی دخیل هستند از جمله: تخصص کفساب ،دستگاه کفسابی،جنس لقمه سنگهاو…

در بحث کفسابی یا سنگسابی نکته ای وجود دارد که قابل توجه است که به هیچ وجه نباید سنگ ریزه وارد زیر دستگاه شود زیرا علاوه بر ایجاد خط و خش بر روی سنگ باعث دوباره کاری می شود.

عملکرد ساب سوم در کفسابی و سنگسابی:

ساب سوم که با لقمه سنگ ۱۲۰ انجام میشود،سنگ را به سمت کیفیت پیش می برد و با کاهش باری که ساب دوم بر روی سنگ گذاشته به انجام صیقل داد سنگ کمک زیادی می کندو تاثیر ان بر روی سنگ فوق العاده است.

کفسابی یا سنگسابی،در این مرحله نیز باید با همان دقت در ساب های اول و دوم انجام شود.

کفسابی و سنگسابی

کفسابی با لقمه سنگ ۲۲۰

در مرحله چهارم کار کفسابی و سنگسابی نوبت به لقمه سنگ ۲۲۰ می رسد که در اصطلاح با نام سنگ ۳ نیز شناخته میشود.

قبل از معرفی این سنگ لازم است نکته ای را ذکر کنیم و توضیحاتی را برای درک هنر کفسابی خدمتتان عرض کنیم،امروزه معماری داخلی و زیبایی محل کار و زندگی امری جدانشدنی از حیات انسان است و بشر همواره طالب بهترنها بوده است و کفسابی نیز باعث جلوه هر چه بیشتر محیط میشود و با ساب زدن پی در پی و لابه برداری و صیقل دادن، سنگ به بالاترین کیفیت حتی بهتر از کیفیت سنگ بعد از تولید در کارخانه می رسد.

در این مرحله از کف سابی علاوه بر برداشتن با ر ایجاد شده در ساب قبلی، سنگ را به مرحله صیقل کامل نزدیک می کند و یک حالت بین آ بینی ایجاد میکند و نوید یک نتیجه ایده ال را می دهد.

بعد از ساب های پی در پی و اصولی، حالا باید ظاهر سنگ را مشاهده کرد و نتیجه و معجزه کفسابی بر روی سنگ را دید، اما عجله نکنید زیرا هنوز مراحلی از کار باقی مانده ولی هم اکنون نیز تفاوت زیادی با قبل را احساس خواهید کرد