در بعضی از اماکن مانند پارکینگ ، واحد ها ، مغازه ها و انبارها از سنگ های نامنظمی تحت عنوان لاشه سنگ استفاده می شود، این بی نظمی در چینش و شکل و رنگ سنگ ها سبب می شود تا ظاهر خاصی در کف ایجاد شود.

برای فرش کردن لاشه سنگ بر روی کف بعد از ریختن مالات لازم ، سنگ های مختلفی را به صورت نامرتب و تکه تکه بر روی کف قرار می دهند تا شکل جذابی بگیرد سپس دوغاب مخصوص را روی ان می ریزند تا حالت خود را حفظ کند.

کفسابی لاشه سنگ

درست است که لاشه سنگ ظاهر نامنظمی از نظر چینش دارد اما دقت کنید که نبود کثیفی و پستی بلندی لازمه زیبایی این نوع سنگ فرش می باشد و باید ساب زنی و لایه برداری بر روی لاشه سنگ حتی بعد از اتمام سنگ فرش انجام شود.

این دیدگاه در بین مردم وجود دارد که بعد از سنگ فرش دیگر نمی توان سطح را یک دست و صاف کرد اما این تعبیر نادرستی است زیرا هر لحظه می توان عملیات کفسابی را بر روی لاشه سنگ یا هر سنگ دیگری انجام داد.

برای کفسابی لاشه سنگ بهتر است پس از پایان کار سنگفرش اقدام به عمل اید زیرا امکان ساب زنی سنگ بالا می رود و کفساب به راحتی می تواند سطح لاشه سنگ را یک دست کند.

برای کفسابی لاشه سنگ با توجه به میزان پستی و بلندی تعداد و نوع لقمه سنگ انتخاب می شود و در صورت لزوم از الماس نیز استفاده می شود.

برای ساب زنی سنگ های با ارزش خود با تماس بگیرید.