گروه کاری زرین ساب در راستای ایجاد یک تبلیغات پایدار و حضور موثر در بازار رقابتی کفسابی ساختمان اقدام به تولید محتوای ناب و کارشناسی شده کرده است و این رسالت را با قدرت بیشتری ادامه می دهد.

کفسابی سنگ یک حرفه رو به رشد در صنعت ساختمان است و این موضوع بر کسی پوشیده نیست که داشتن سنگفرش با کیفیت و زیبا تنها با اجرای این عملیات ممکن می شود.

در این مقاله قصد داریم با دستگاه کفسابی و سنگسابی بیشتر اشنا شویم و کارکرد ان را برای افرادی که دوست دارند وارد این شغل و حرفه شوند مورد ارزیابی قرار دهیم.

به طور کلی دستگاه هایی که برای ساب زنی سنگ استفاده می شوند دارای سه طرح تک فاز ، سه فاز و دستی می باشند که هر یک در شرایطی مورد استفاده قرار می گیرند.

در مواردی که نیاز به اجرای سطح بالای کفسابی مورد توجه است و کارفرما تاکید دارد که لایه برداری و پرداخت باید به طور کامل انجام شود ، بدون شک استفاده از دستگاه سه فاز پیشنهاد می شود و دلیل این موضوع قدرت بالای چرخش لقمه سنگ ها در زیر دستگاه است.

دستگاه کفسابی ساختمان

یک توضیح کوتاه در مورد نحوه ساب زنی عرض کرده و به ادامه مبحث این مقاله می پردازیم ، همان طور که در مقالا متعدد مورد بررسی قرار دادیم در عملیات کف سابی ساختمان هدف ایجاد سطحی یک دست و شیشه ای است که علاوه بر برداشت کامل پستی و بلندی ها و کثیفی ها ، یک لایه جدید از سنگ نمایان شود که چشم را خیره کند و طراحی داخلی ساختمان را به بالاترین حد خود برساند.

مشخصات ظاهری و کاربردی دستگاه کفسابی

دستگاه کفسابی ساختمان دارای وزن بالایی است و جابه جایی ان نیاز به اهرم و حداقل دو نفر نیروی کار دارد و تولید کننده اصلی این دستگاه ها کشور ایتالیا می باشد که پایه گذار اصلی این صنعت نیز می باشد.

به کارگیری دستگاه و نحوه اجرای عملیات کف سابی و سنگسابی تنها با تجربه محقق می شود اما اصول اولیه دارد که به ان ها اشاره می کنیم:

اولین موضوع ایمنی است و باید دقت کنید که سیمی که از دستگاه به برق سه فاز متصل شده است هیچ گونه لختی و قطعی نداشته باشد.

دوم نحوه روشن کردن دستگاه است که این قسمت کاملا  در قسمت بالایی دستگاه مشخص بوده و دارای کلید دور کند و تند نیز است.

مسئله بعدی نقطه شروع ساب زنی است که این موضوع بر اساس تجربه و تخصص کفساب مشخص می شود اما بهتر است که از یک نقطه ای که دسترسی به دیگر بخش ها ممکن است شروع شود تا مجبور به جا به جایی بیهوده نباشد.

در زیر دستگاه کفسابی سه لقمه سنگ قرار می گیرد که کاملا قابل جدا شدن و تعویض هستند و در هر مرحله لازم است تا لقمه سنگ مربوطه را جای گذاری کرد .

تعداد و ترتیب قرار گیری لقمه سنگ ها در دستگاه کفسابی متناسب با میزان پستی و بلندی ، جنس سنگ و نظر کفساب و کارفرما تعیین می شود و با بررسی های کارشناسی ممکن می شود.

موضوع بعدی که لازم است به ان اشاره کنیم بحث ابی است که در دستگاه ریخته می شود و در اجرای عملیات ابی که از زیر دستگاه خارج می شود و نیاز است تا یک فرد اشنا به کفسابی اقدام به جمع اوری ان کند.

ابزاری که برای جمع اوری اب خروجی از دستگاه کف سابی مورد استفاده قرار می گیرد بنا به راحتی فرد انتخاب می شود اما نیاز است تا روش این کار را فرا بگیرد.

به طور کلی می توان گفت که کفسابی یک حرفه و هنری است که تنها با دقت و تجربه قابل درک و اجرایی شدن است و افرادی که علاقه مند به حضور در این حوزه می باشند نیاز است تا علاوه بر دارا بودن قدرت بدنی بالا ، دارای هوش اجرایی نیز باشند تا به درستی تشخیص دهند که کدام کار در هر مرحله نیاز است.

یک خاطره جالب در مورد نحوه به کارگیری دستگاه کفسابی در پروژه ای که در تهران به وقوع پیوست که اشاره به ان دور از بحث نیست این بود که در یک پارکینگ حدودا ۱۰۰ متری سه کفساب بی تجربه و بی تخصص اقدام به انجام عملیات ساب زنی کرده بودند که علاوه بر تخریب سطح سنگ ها موجب ایجاد پستی و بلندی بیشتر و کاهش استحکام سنگ شده بودند که بعد از بررسی کارشناسی تیم فنی ما مشخص شد که تنها دلیل این موضوع استفاده نادرست از لقمه سنگ ها بوده است که کفساب های بعدی نیز به دلیل کمبود دانش فنی و تکرار این اشتباه موجب ایرادات بیشتر شده بودند که با تلاش همکاران ما این مشکل بر طرف شده و کفسابی به خوبی اجرایی شد.

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با دستگاه کفسابی و نحوه کارکرد اشنا کنیم و امید است که با دقت به موارد فوق برای اجرایی این هنر بی بدیل بهترین شرکت و گروه خدماتی را انتخاب کنید.