کفسابی سنگ که در اصطلاح به ساب زنی نیز مشهور است دارای اصول و قواعدی است که باید در اجرای کار رعایت شود تا نتیجه ایده ال را رقم بزند، قصد داریم در این مقاله به این اصول و قواعد بپردازیم و سوالات مربوط به این حوزه را تا حدودی پاسخ دهیم.
بگذارید قدم به قدم پیش برویم تا به یک نتیجه درست برسیم،مهمترین بخش ساب زنی سنگ خود کفساب است که باید کار خود را بلد باشد و تجربه لازم را داشته باشد و بداند که از کجا شروع کند و قسمت هایی که امکان حرکت دستگاه نیست مانند گوشه های دیوار را چگونه ساب زنی کند و چه میزان دستگاه کفسابی را حرکت دهد تا لقمه سنگ به خوبی به خورد سنگ رود.
کفساب باید متخصص باشد و این موضوع لازمه کار در کف سابی است و تجربه و تعهد کاری دو بخش دیگر خصوصیات یک کفساب ماهر است.
کفساب باید سنگ ها را به خوبی بشناسد و لقمه سنگ مرغوب و نامرغوب را تشخیص دهد و هر جا لازم بود بتونه کاری و رزین کاری را اجرا کند.
کفساب باید لقمه سنگ ها را به خوبی به کار گیرد تا پرداخت و لایه بردای به خوبی انجام شود و سنگ کیفیت خود را به دست اورد.
بعد از کفساب دومین عاملی که ساب زنی را اصولی می کند خود دستگاه کفسابی است که باید سالم ، پر قدرت ، بدون عیب و ایراد و تمامی بخش های ان به خوبی کارکرده و از برق سه فاز پشتیبانی کند.
امروزه سودجویان و افراد غیر متخصص می کوشند تا لقمه سنگ های بی کیفیت را در ساب زنی سنگ به کار گیرند و تا حدودی موفق هم شده اند و این موضوع به دلیل اگاهی کم مردم و اعتماد به قیمت های پایین است.
جالب است بدانید که جنس لقمه سنگ ها اگه عالی و مرغوب باشند کار کفساب خیلی بهتر پیش می رود و ساب زنی به قدری ایده ال اجرایی می شود که چشم افراد را خیره می کند.
تا این لحظه نقش کفساب ، دستگاه کفسابی و لقمه سنگ ها را بررسی کردیم که بدون هیچ تردیدی لازمه یک کار کف سابی خوب می باشند، حال اخرین نکته ساب زنی اصولی را مختصر بیان می کنیم.
دوستان و همراهان عزیز مراقب افراد و شرکت های سودجو باشید این جمله را بارها در مطالب مختلف سایت عنوان کردیم زیرا بسیار حائز اهمیت است.
به دلیل اگاهی کمی که در حوزه کفسابی ساختمان وجود دارد افراد زیادی با قیمت های پایین قصد گرفتن کار را دارند و مردم عزیز ما نیز احساس می کنند که قیمت پایین یه اتفاق مثبت است اما باور کنید که این طور نیست و کفساب در این موارد از لقمه سنگ نامرغوب استفاده خواهد کرد و ساب زنی در کمترین حالت ممکن انجام خواهد شد و تعداد کمتری لقمه سنگ در دستگاه کفسابی نصب خواهد شد و بدون هیچ تردیدی کف سابی جای خود را به کفشویی خواهد داد.
ساب زنی وقتی معنا پیدا می کند که کف ساب تمامی لقمه سنگ های مورد نیاز برای لایه برداری و صیقل دادن را به کار گیرد و در پایان نیز از ساب ایتالیایی برای جلای بیشتر استفاده کند.