کفسابی زرین

سنگ مرمریت از جمله سنگ هایی است که علاوه بر پیشینه طولانی ، کاربرد فراوانی در مکان ها و موقعیت های مختلف دارد و به علت تنوع رنگ و استحکام بالا از همان دوران باستان در مجسمه ها و بناها استفاده میشد.

در مقایسه با سنگ تراورتن،مرمریت دارای مقامت و سختی بالاتری است و همین امر باعث شده است تا در پله ها و کف ، مورد استفاده قرار گیرد.

البته لازم به ذکر است که سنگ مرمریت در نام ها و مدل های مختلف در بازار موجود می باشد از جمله:مرمریت هرسین،مرمریت خوی،مرمریت اباده و …

بیشتر مرمریت های موجود به رنگ سفید،قهوه ای،کرم و طوسی می باشدکه متناسب با سلیقه افراد و محل قرار گیری ،  انتخاب میشوند.

بیشتر کاربرد سنگ مرمریت در کف منازل ، پله گردها ، راهروها و اشپزخانه می باشد.

کفسابی سنگ مرمریت

کفسابی سنگ مرمریت

کفسابی مرمریت از جمله مواردی است که تقاضا برای ان روز به روز بیشتر میشود زیرا با انجام کف سابی ، کیفیت این سنگ پر کاربرد بسیار بالا رفته و محیط را زیباتر می کند.

صیقل دادن و برش سنگ مرمریت چند درجه سخت تر از سنگ تراورتن است اما قابلیت صیقل پذیری بالای این سنگ موجب شده است تا بعد از انجام عملیات کفسابی و سنگسابی تا اینه ای شدن پیش رود.

در کفسابی سنگ مرمریت نکته ای که وجود دارد این است که با پرداخت کامل و ساب های پی در پی در خشانی سنگ بیشتر میشودو با یک دست شدن کف سنگفرش کیفیت ایده آلی ایجاد میشود.

به علت تنوع رنگ سنگ مرمریت و زیبایی منحصر به فردی که دارد ، در مکان هایی مانند رستوران ها به کار می روند و لزوم کفسابی دوره ای در این محیط ها بسیار احساس میشود،زیرا علاوه بر خدماتی که ارائه میشود باید دیزاین و معماری محیط مشتری پسند باشند.

نحوه ساب زنی بر روی سنگ مرمریت

در کفسابی مرمریت ابتدا لقمه سنگ ۳۶ و بعد ۶۰ به کار گرفته میشود و بعد از ساب دوم عملیات بتونه کاری انجام شده و درزهای موجود پر میشود و بعد از بتونه کاری یک روز فرصت خشک شدن داده میشود و سپس ادامه کفسابی مرمریت انجام میپذیرد و تا لقمه سنگ ۱۰۰۰ ادامه پیدا می کند و  ۹ لقمه سنگ در کفسابی مرمریت به کار گرفته میشود.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!