اشنایی با هر فرایندی که یک ارزش ایجاد کند برای هر فردی جالب است و تجربه در زندگی هر یک از ما نشان داده که یک روز برای رفع نیاز به سمت ان حرکت خواهیم کرد که کفسابی سنگ نیز در این مورد قرار می گیرد.

سعی کردیم در مقالات متعدد و کاملا اصولی و تحلیلی هر انچه که برای اجرای عملیات کفسابی و سنگسابی نیاز است را شرح دهیم و کم و بیش با این خدمات اشنا شوید، اما قصد داریم به صورت نکته ای و مختصر به هر انچه که تا به امروز گفته ایم بپردازیم و یک مقال جامع محور را داشته باشیم.

واضح است که برای گرفتن نتیجه ایده ال در بحث کفسابی ساختمان لازم است تا مراحل یک به یک و در زمان و موقعیت مناسب اجرا شود و کفساب تک تک اصول را رعایت کند و بی دلیل اقدام به عملی نکند.

کاهش کیفیت سنگ و گذر زمان و عوامل انسانی و محیطی سبب درخواست برای کف سابی ساختمان می شود که افراد به دلیل اگاهی کم در ابتدا برای انجام این کار تردید دارند اما رفته رفته و با تحقیق درست به این نتیجه می رسند که می توانند با هزینه مناسب زیبایی محیطی را دو چندان کنند.

کفسابی و سنگسابی

متناسب با جنس سنگ و بررسی های کارشناسی افراد فنی ، تعداد لقمه سنگ و تعداد ساب و مراحل اجرا و مناطقی که نیاز به سنگسابی بیشتری  دارند تعیین می شود و پس از ان قیمت کفسابی سنگ معین می گردد.

دستگاه کفسابی در دو نوع تک فاز و سه فاز مورد استفاده قرار می گیرد و نوع دیگر ان که در کفسابی پله و پایگردها به کار می اید به ساب پله معروف است که متناسب با میزان پستی و بلندی و موقعیت مکانی انتخاب می شود.

بسیاری از همکاران ما اعتقاد دارند که کفسابی و سنگسابی دارای ابعاد فنی نیست و صرفا اجرای یک پارامتر خدماتی برای تغییر در سطح سنگ است ، اما ما معتقدیم که این یک کار کاملا مهندسی است که نیاز به بررسی و انالیز ساختاری در کنار اجرای دقیق و اصولی دارد.